ادبیات

سیزده دلیل برای این که ...

کتاب سیزده دلیل برای این که ... نوشته جی آشربرچسب

سیزده دلیل برای این که ...

انتخاب کیفیت کتاب
خوانده نشده و یا با احتیاط خوانده شده
عدم / حداقل مصرف شدگی
دوستدار محیط زیست
بدون خط خوردگی و یا هرگونه یادداشت شدگی
مناسب برای هدیه دادن
تعداد موجود در انبار : ۲۰ عدد
قیمت نو این کتاب :

۲۲۵٬۰۰۰ تومان!

تایید کیفیت توسط ریباکس!

۱۴۶٬۰۰۰ تومان
۱۰۲٬۲۰۰ تومان
۳۰%
کیفیت : در حد نو
#رمان_خارجی
#ادبیات_معاصر
#پرفروش
#رمان
#ادبیات_اقتباسی
#حراجی_کتاب
#جایزه_ادبی
#ناشران_برگزیده
#ادبیات_آمریکا

معرفی کتاب

سیزده دلیل برای این که ...


کتاب سیزده دلیل برای این‌که نوشته‌ی جِی آشر، یکی از مهم‌ترین و جنجالی‌ترین آثار ادبیات معاصر به شمار می‌آید. این کتاب که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، به سرعت توانست نظر مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند و تبدیل به یک پدیده فرهنگی شود. داستان این کتاب حول محور موضوعات حساس و مهمی چون سلامت روان، قلدری و تاثیرات اجتماعی آن می‌چرخد و این موضوعات را با نگاهی عمیق و به‌خوبی بررسی می‌کند.

 

 خلاصه‌ای از داستان کتاب سیزده دلیل برای این‌که

سیزده دلیل برای این‌که داستان هانا بیکر، یک دختر نوجوان است که به تازگی دست به خودکشی زده است. هانا قبل از مرگش، مجموعه‌ای از نوارهای صوتی ضبط کرده که در آنها به شرح دلایل و عواملی می‌پردازد که او را به این تصمیم سوق داده‌اند. هر نوار به یکی از افراد خاص که به نوعی در مشکلات او نقش داشته‌اند، اختصاص دارد. این نوارها به ترتیب به دست افراد مربوطه می‌رسد و هر کدام از آن‌ها مجبورند با واقعیت‌های دردناک و عواقب رفتارهایشان روبه‌رو شوند. دلایلی مانند توهین و تمسخر، قلدری و نادیده گرفته شدن از سمت هم‌مدرسه‌ای‌ها و...

در این داستان هانا از جانب هم‌کلاسی‌هایش تحت فشارهای روانی قرار می‌گیرد و کسی نمی‌داند وقتی فردی مورد آزارهای روانی قرار گرفته، تا چه حد توان ادامه دادن دارد.

کتاب با هدف نقد قلدری(بولی کردن) و بی‌توجهی به رفتارهای آسیب‌زا نوشته شده. بولی کردن یکی از مسائل و مشکلات رایج اجتماعی است که خطرات و آثار روانی جبران‌ناپذیری دارد.

 تأثیرات بولی شدن

1 .تأثیرات بر فرد مورد هدف

بولی شدن می‌تواند تأثیرات جدی بر سلامت روانی و جسمی فرد داشته باشد. این تأثیرات شامل افزایش استرس، اضطراب، افسردگی، و حتی افکار و اقدام به خودکشی است. همچنین، ممکن است فرد دچار مشکلاتی مثل عدم اعتماد به دیگران، احساس اضافه بودن و دوست‌نداشتنی بودن پیدا کند.

2 .تأثیرات بر جامعه

بولی شدن می‌تواند تأثیرات منفی بر جو اجتماعی و فرهنگی داشته باشد. محیط‌هایی که قلدری در آن‌ها نهادینه شده، ممکن است با کاهش اعتماد و ارتباطات اجتماعی و افزایش خشونت و عدم احترام همراه باشد.

 

راهکارهایی برای مقابله با بولی شدن یا افرادی که تحت این شرایط هستند

1.آموزش و آگاهی‌بخشی

آموزش در مورد تأثیرات بولی شدن و راه‌های مقابله با آن می‌تواند به پیش‌گیری از وقوع این رفتارها کمک کند. مدارس و سازمان‌ها باید برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌های آگاهی‌بخشی را برای دانش‌آموزان، کارکنان و والدین برگزار کنند.

 2 .تشویق به گفت‌وگو

تشویق به گفت‌وگو و ایجاد فضایی برای ابراز نگرانی‌ها و مشکلات می‌تواند به کاهش میزان قلدری کمک کند. ایجاد خطوط مشاوره و حمایت روانی می‌تواند به افراد کمک کند تا با مشکلات خود مواجه شوند و راهکارهای مؤثری پیدا کنند.

3 .پشتیبانی و مداخله

پشتیبانی از قربانیان قلدری و مداخله به موقع در موقعیت‌های قلدری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این شامل ارائه مشاوره، بررسی گزارش‌های قلدری، و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار این رفتارها می‌شود.

 

 

اقتباس سینمایی از کتاب سیزده دلیل برای این‌که:

سریالی با همین نام در سال 2017 منتشر شد که با استقبال زیادی از سوی مخاطبین همراه شد. البته این سریال سه فصل دارد و تنها فصل اول با اقتباس از رمان ساخته شده است.

جوایز و افتخارات کتاب سیزده دلیل برای این‌که:


· انتخاب به عنوان کتاب پرفروش نیویورک تایمز: این کتاب مدت زیادی در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار داشت.

· جایزه "California Book Award": این کتاب جایزه کتاب کالیفرنیا را دریافت کرده است.

· انتخاب به عنوان بهترین کتاب سال: کتاب "سیزده دلیل برای اینکه" در بسیاری از فهرست‌های بهترین کتاب‌های سال از جمله School Library Journal و Kirkus Reviews قرار گرفته است.

· جایزه "Best Books for Young Adults" از انجمن کتابخانه‌های آمریکا (ALA) این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های جوانان توسط انجمن کتابخانه‌های آمریکا انتخاب شد.

· جایزه "Quick Picks for Reluctant Young Adult Readers": این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب‌ها برای جوانانی که کمتر به خواندن علاقه دارند، انتخاب شد.

 

 

در بخش‌هایی از کتاب می‎‌خوانیم:

امیدوارم آماده باشی، چون می خوام داستان زندگیم رو برات تعریف کنم. دقیق تر بگم، داستان این که چرا زندگیم تموم شد. و اگر داری به این نوارها گوش میدی، یکی از همین دلایل هستی.

 

 

 اما تو نمی تونی از خودت فرار کنی. نمی تونی تصمیم بگیری که دیگه خودتو نبینی. نمی تونی تصمیم بگیری که صدای توی سرت رو خاموش کنی.



رازهای پشت پرده کتاب سیزده دلیل برای این‌که: 

 

 

جی اشر گفته رمان سیزده دلیل برای اینکه را با الهام گرفتن از اتفاقاتی که برای یکی از نزدیکانش افتاده بود نوشته و البته از بسیاری از حوادث و تجربه‌هایی که در دوران دبیرستان پشت سر گذاشته نیز استفاده کرده است.

اشر قبل از نوشتن این رمان با دختران دبیرستانی زیادی مصاحبه کرده و از آنان خواسته که مشکلات خودشان را برای او بازگو کنند.

جی اشر در مصاحبه با انترتینمنت ویکلی عنوان کرد:«هنگامی که می‌خواستم شروع به نوشن داستان کنم، مهم‌ترین چالش و سؤالی که پیش رویم قرار داشت این بود که بالاخره راوی واقعی داستان کیست؟

درست است که کل کتاب درباره زندگی هانا است، اما باید به این نکته توجه کرد که او مرده است و در واقع این کلی است که داستان را پیش می‌برد. من تصمیم گرفتم یک روایت دوگانه خلق کنم. داستانی که کلی و هانا هر دو راوی آن باشند. در واقع شخصیت کلی جنسن حکم چشم و گوش خواننده را دارد. کلی کسی است که خواننده به کمک او وارد داستان می‌شود. در واقع کلی پل ارتباطی خواننده با دنیای کتاب و شخصیت هانا بود.




کتاب ارزش معنوی دارد ، ولی ما به ظاهر و سلامت آن هم خیلی دقت میکنیم.
خرید کتاب از ریباکس یعنی ارزان، مطمئن و آسان.

کتاب های مشابه

مشاهده همه

کتاب های دیگر از این ناشر

مشاهده همه
نظرات

0 نظر

نظری وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید!

نظر خود را درباره این کتاب بنویسید!

نظر شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.