ادبیات

مغازه‌ی خودکشی

کتاب مغازه‌ی خودکشیبرچسب

مغازه‌ی خودکشی

قیمت نو این کتاب :

۸۵٬۰۰۰ تومان!

#ادبیات_معاصر
#رمان
#ناشران_برگزیده
#سینما_تئاتر
#پرفروش
#کمدی
#ادبیات_فرانسه
#ادبیات_اقتباسی
#فانتزی
#جایزه_ادبی

معرفی کتاب مغازه‌ی خودکشی

رمان‌هایی که از جریان عمومی خارج شوند، معمولاً جذابیت و شور بیشتری را برای خواننده ایجاد می‌کنند. کمدی سیاه یک ژانر معتبر در ادبیات است که با انعکاس واقعیت‌های جامعه به زبان طنز، به دنبال توصیف رخدادهای اجتماعی و همچنین طراحی لحظاتی جالب برای خواننده است.


یکی از برجسته‌ترین آثار کمدی سیاه، "مغازه‌ی خودکشی" اثر ژان تولی است. این کتاب، خواننده را به یک شهر ناشناخته در آینده‌ای دور می‌برد که ممکن است در آن تشابه‌هایی با دنیای خود را ببیند. در این شهر، که هوا بی‌زندگی است و مردم درگیر بحران‌های زیست محیطی هستند، یک مغازه به نام "مغازه‌ی خودکشی" وجود دارد.


خانواده‌ای پنج نفره این مغازه را به ارث برده‌اند و در آن به فروش ابزارها و موادی که به افراد برای انجام خودکشی کمک می‌کند، می‌پردازند. هرچیزی از سموم تا طناب‌های آماده برای استفاده در این مغازه به فروش می‌رسد. شعار این مغازه به زبان ساده اما آزموده این است: "اگر در زندگی موفق نشدید، حداقل می‌توانید در مرگ موفق باشید."


"مغازه‌ی خودکشی" به مردم شهر خدمات مشاوره مربوط به انتخاب روش مناسب برای خودکشی ارائه می‌دهد و تضمین می‌کند که این روش‌ها به انتهای مرگ موفقیت‌آمیز ختم می‌شوند. از جمله افتخارات این مغازه می‌توان به این اشاره کرد که افراد معروفی چون مرلین مونرو و ون گوگ نیز از مشتریان این مغازه بوده‌اند.


اما همه چیز با ورود آلن، جوانی جوان و نویسنده‌ی آینده، به مغازه تغییر می‌کند. او عشق به زندگی را در خود احساس می‌کند و داستان به سمت‌های جدیدی هدایت می‌شود. اما پایان داستان، با وجود این تغییرات، شگفتی‌آور و شوکه‌کننده است.


ژان تولی، نویسنده و کارگردان فرانسوی، با توانایی بی‌نظیر خود در روایت داستان و نوشتن رمان‌های پرفروش، به عنوان یکی از برجسته‌ترین نویسندگان دنیای ادبیات شناخته می‌شود. او تا کنون حدود ده کتاب موفق و پرفروش به نام خود منتشر کرده و جوایز متعددی از جمله جوایز ادبی برنده شده است.


"مغازه‌ی خودکشی" تا کنون به بیش از بیست زبان مختلف، از جمله زبان فارسی، ترجمه شده است. از جمله مترجمانی که این اثر را به زبان فارسی برگردانده‌اند می‌توان به سودا وهاب‌زاده و محمدرضا آبیار اشاره کرد. اما ترجمه احسان کرم ویسی به عنوان یکی از بهترین ترجمه‌های این اثر شناخته می‌شود.


"مغازه‌ی خودکشی" را می‌توان به همهٔ علاقه‌مندان به داستان‌های جذاب پیشنهاد کرد. این اثر همچنین به عنوان یک هدیه مناسب برای علاقه‌مندان به ادبیات و داستان خواندنی است.


نقد‌های مثبتی از این کتاب منتشر شده است:


- "کتابی که با لذت خوانده می‌شود و به تأمل فراوانی ترغیب می‌کند." (Vulpes Libris)


- "یک مغازه‌ی خودکشی که زندگی‌بخش است." (Le Figaro)


- "یک اثر غیرمنتظره و بدیع؛ «مغازه‌ی خودکشی» یک کتاب کلاسیک و جاودان است." (The trust about a books)


در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:


خانم تواچ با لباس قرمز خود به تلفن دست زد. صدایش با پرسش به تلفن‌گیرنده رسید: «یک لحظه صبر کنید، می‌خواهم به گوشی بروم.» سپس پول باقیمانده مشتری مضطرب را دریافت کرد و او را از مغازه خارج کرد.

روی پاکتی که به او داده بود، شعار مغازه چاپ شده بود: «اگر در زندگی موفق نشدید، حداقل می‌توانید در مرگتان موفق باشید.» سپس بازی را ادامه داد و به تلفن دست زد.


«آلو؟ آه، آقای چنگ، خودتان هستید؟! بله، می‌آیم. امروز صبح طناب را خریدید. آیا این درست است؟ بله...؟ آیا می‌خواهید که ما...؟ من شنیدم، اما احتمالاً تلفن همراه مشتری آنتن خوبی ندارد. آیا می‌خواهید که ما در مراسم تشییع شرکت کنیم؟ آه، واقعاً لطف کردید، اما کی می‌خواهید این را انجام دهیم؟

آه... آیا می‌گویید طناب دور گردن‌تان؟ خب، امروز سه‌شنبه است؛ فردا چهارشنبه و مراسم تشییع پنج‌شنبه بعدی خواهد بود، درست است؟ اجازه دهید از شوهرم بپرسم.»


سپس به پشت مغازه رفت و با فریاد زدن خانم تواچ را فراخواند: «میشیما! آقای چنگ پشت تلفن است. نگهبان مجتمع مذاهب گم شده است... آره، همان... او می‌خواهد که ما در مراسم تشییع شرکت کنیم. او متوجه شد؟ آه، بله، خوب است.»

کتاب ارزش معنوی دارد ، ولی ما به ظاهر و سلامت آن هم خیلی دقت میکنیم.
خرید کتاب از ریباکس یعنی ارزان، مطمئن و آسان.

کتاب های مشابه

مشاهده همه

کتاب های دیگر از این ناشر

مشاهده همه
نظرات

2 نظر

فاطمه حاجی مهرابی

۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کتابی که به شیوه ی طنز درمورد خود کشی صحبت میکند خیلی خیلیییی قشنگ بود 👌

یگانه محمودی

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین کتاب بود یعنی بهترینننن بود مخصوصا پایانش که اشکمو درآورد اصلا بهش نمی‌خورد همچین پایانی داشته باشه ولی خب بازم عالی بود این کتاب باعث شد کتابخون بشم و به دنیای کتاب پا بزارم

نظر خود را درباره این کتاب بنویسید!

نظر شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.