ادبیات

کتابخانه نیمه‌شب

کتاب کتابخانه نیمه‌شببرچسب

کتابخانه نیمه‌شب

قیمت نو این کتاب :

۲۳۹٬۰۰۰ تومان!

#ادبیات_معاصر
#رمان
#ناشران_برگزیده
#پرفروش
#رمان_خارجی
#ادبیات_انگلیس
#فانتزی
#جایزه_ادبی

معرفی کتاب کتابخانه نیمه‌شب

کتاب «کتابخانه نیمه شب» رمانی نوشته ی «مت هیگ» است که نخستین بار در سال 2020 منتشر شد. «بین مرگ و زندگی، کتابخانه ای هست.» وقتی «نورا سید» به کتابخانه ی نیمه شب وارد می شود، فرصت این را پیدا می کند که اشتباهات گذشته را جبران کند. زندگی او تا اکنون، پر از رنج و پشیمانی بوده است. او احساس می کند همه را ناامید کرده است، از جمله خودش. اما همه چیز قرار است عوض شود. با کمک یک دوست، «نورا» اکنون می تواند تمام پشیمانی های گذشته اش را از بین ببرد و یک زندگی بی نقص را برای خود خلق کند.

اما همه چیز طبق تصورات او پیش نمی رود و خیلی زود، تصمیمات «نورا» باعث می شود هم خودش و هم کتابخانه در معرض خطری جدی قرار بگیرد. قبل از این که زمان تمام شود، «نورا» باید به سوال غایی پاسخ دهد: بهترین راه برای زندگی کردن چیست؟ بخش‌هایی از کتاب کتابخانه نیمه‌شب:


بین مرگ و زندگی یه کتابخونه‌ست، و توی اون کتابخونه، قفسه‌های کتاب تا ابد ادامه دارن. هر کتاب شانس امتحان کردن یکی از زندگی‌هایی رو بهت می‌ده که می‌تونستی تجربه‌شون کنی. تا ببینی اگه انتخاب دیگه‌ای کرده بودی، چی می‌شد... اگه شانس این رو داشتی که حسرت‌هات رو از بین ببری، کار متفاوتی انجام بدی، چه اتفاقی میفتاد.»



جایی آن‌سوی لبۀ دنیا کتابخانه‌ای هست با تعداد بی‌شماری کتاب، که هر کدام قصۀ یک زندگی را روایت می‌کنند. یکی قصۀ زندگی‌اش به همین شکل کنونی‌اش است و دیگری قصۀ زندگی‌اش با این فرض که زمانی در جایی انتخاب متفاوتی کرده باشد، متفاوت . همه‌مان همیشه در این فکریم که شاید زندگی‌مان می‌توانست متفاوت باشد، اما اگر شانس این را داشته باشی که به این کتابخانه بروی و خودت تمام زندگی‌های دیگرت را ببینی چه؟ امکان دارد هر کدام از این زندگی‌ها بهتر از زندگی کنونی‌ات باشند؟


این رمان به علت شهرت و محبوبیت بالا، در جهان به زبان های بسیاری ترجمه شده است. در ایران نیز این اثر توسط چندین مترجم به فارسی برگردانده و منتشر گردیده است. یکی از بهترین و معتبر ترین ترجمه های موجود از این کتاب به دست «محمد صالح نورانی زاده» صورت گرفته و نشر کوله پشتی برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ اقدام به انتشار آن نموده است. استقبال از این کتاب به اندازه ای زیاد بود، که باعث تجدید چاپ متعدد آن شد؛ تا آنجا که در سال ۱۴۰۱ به چاپ 94 ام نیز رسید.


پیانو یاد میدم، هر سه شنبه هم توی پناهگاه بی خانمان ها داوطلب می شم، اما همیشه دست کم یه ساعت می تونم وقت بذارم بیام اینجا… راستش رو بخوام بگم، من هم کسی رو ندارم که باهاش شطرنج بازی کنم. لبخندی خسته روی صورت خانم الم شکل گرفت. گفت: خب اینجوری عالی میشه. از پنجره کوچک اتاقش به بیرون خیره شد. / بر خلاف بابا، مامان حتی تشویقم هم نمی کرد که شنا کنم. اما مطمئنا زندگی ای وجود داره که توش به حرف مامان گوش نکرده ام و الان یه محقق توی قطب شمال شده ام. از همه چیز دورم، هدف دارم، و به بهتر شدن کره زمین کمک می کنم.

کتاب ارزش معنوی دارد ، ولی ما به ظاهر و سلامت آن هم خیلی دقت میکنیم.
خرید کتاب از ریباکس یعنی ارزان، مطمئن و آسان.

کتاب های مشابه

مشاهده همه

کتاب های دیگر از این ناشر

مشاهده همه
نظرات

44 نظر

یکتا صفایی

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

من خیلی تعریف این کتاب و شنیدم و تازه خریداریش کردم تا اینجا که خوندم عالیه 😍

آریانا طاهرزاده

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

معمولا کتاب‌هایی که یه هو ترند میشن خیلی خوب نیستن، ولی این کتاب خیلی خوبه :) یک داستان خالی که فقط وقت رو پر کنه نیست. ترجمه‌ای که انتشارات کوله‌پشتی برای این کتاب منتشر کرده خیلی روان و مناسب هست.

پوریا رضایی

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

حسرت یعنی تاریکی یعنی نمیه شب دنبال چیزی بودن که در واقعیت همان حسرت های بیهوده یعنی سر درگم بودن کتابخانه نمیشه راهی برای راهی از حسرت های بی سود

علیرضا دلیران

۲۸ فروردین ۱۴۰۳

یه کتاب عالی درباره نگرشت به زندگی

نیلوفر غفاری

۲۸ فروردین ۱۴۰۳

کتاب فارغ از هر ایدئولوژی ای که راجبش میتونین داشته باشین شمارو به دنیای دیگه ای میبره.

فاطمه حاجی مهرابی

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

حسرت است که باعث میشود در خود چروکیده و پژمرده شویم اگراین ندگی و این وضع رو دوست نداری به کارایی که نکردی فکر نکن به این فکر کن چکارکنم همونی باشه که میخوام نورا توانست جای همه ی ما زندگی هایی رو تجربه کنه که هیچ حسرتی توش نباشه درسته نمیتونیم هیچ کدوم از این کار ها رو انجام بدیم چون قرار نیست همه چیزو تجربه کنیم تا برامون درس بشه از همین حسرت هامون لذت ببریم جون شاید در زندگی های دیگه خیلی چیزا با بودنشون تغییر میکرد که خیلی بدتر بود

مریم حسنی

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

خوندن ابن کتاب فرصتی برای مخاطب ایجاد میکنه از زوایای دیگه زندگی خودش و تصور کنه و این دیدگاه و متوجه انسان میکنه که نهایتا ذات و چیستی زندگی یکیه و هر کجا که باشی باز هم بدی و خوبی باهم درکنار تو خواهند بود ، بنابرابن از همین جایی که هستی لذت ببر و هدف زندگیت و پیدا کن کلا این کتاب این جمله و به خواننده میگه: ممکنه خیلی فرصت ها از دست داده باشی اما هشیار باش فقط تا زنده هستی وقت داری.

مرضیه صفری

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

خیلی وایب خوبی داره این کتاب بهت یاد میده زندگی هر جوری که هست با همه خوبی ها و بدی هاش بپزیریش و از هر ثانیش لذت ببری

امیره اصفهانی

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

کتاب پر از حرف و مفهوم ،در عین حال که خواندنش شیرین و لذت بخشه تورو تو خودت و مسیر زندگیت غرق میکنه

محمد سوری

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

بینظیر بود.

نگار ایرانزاده

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

داستان خیلی خوبی داشت ولی یخورده پایانش جالب نبود ولی در کل کتاب خیلی خوبیه

هدیه نعمتی

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

بیشترین حسی که موقع خوندن این کتاب داشتم یه جور رهایی بود از گذشته که دیگه خودم و برای تصمیم هایی که گرفتم سرزنش نکنم و بیشتر فکرم و بزارم روی ساختن آینده

نظر خود را درباره این کتاب بنویسید!

نظر شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.