تاریخ و جغرافیا

شازده حمام (ج1و2)

کتاب شازده حمام (ج1و2)برچسب

شازده حمام (ج1و2)

انتخاب کیفیت کتاب
خوانده نشده و یا با احتیاط خوانده شده
عدم / حداقل مصرف شدگی
دوستدار محیط زیست
بدون خط خوردگی و یا هرگونه یادداشت شدگی
مناسب برای هدیه دادن
تعداد موجود در انبار : ۱ عدد
قیمت نو این کتاب :

۳۱۰٬۰۰۰ تومان!

تایید کیفیت توسط ریباکس!

۱۹۵٬۸۰۰ تومان
کیفیت : در حد نو
#ادبیات_معاصر
#زندگی_نامه

معرفی کتاب شازده حمام (ج1و2)

کتاب "شازده حمام 1و2" بر اساس تجربیات دکتر "محمدحسین پاپلی یزدی" از دوران کودکی ، نوجوانی و جوانی در منطقه ای محروم از شهر قدیمی و کویری یزد به رشته ی تحریر درآمده است. وی در سال 1327 در یزد متولد شد و دوران کودکی و نوجوانی خود را در آنجا گذراند. دکتر "محمدحسین پاپلی یزدی" مدرس مهمان دانشگاه سوربن در فرانسه و فارغ التحصیل رشته ی جغرافیا در ایران است.

حتی باهوش ترین افراد 55 ساله نمی توانند خاطرات اولیه ی دوران کودکی خود را به درستی تاریخ گذاری کنند و ادعا کنند که یک خاطره مربوط به یک روز و سال خاص است، با این حال چیزهای مبهمی از خاطرات اولیه ی کودکی فرد در خاطر او می ماند. البته این قاعده درباره ی بچه های مرفه یا معاصر صدق نمی کند؛ چرا که با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته ی امروزی، والدینشان به طور مداوم از آن فیلم می گیرند و تاریخ ، زمان ، روز ، ماه و سال حوادث را در فیلم بیان کنند. و اگر این فیلم هر چند هفته یکبار به بچه ها نشان داده شود ، ممکن است بتوانند تجربیات دوران کودکی خود را دقیقا همانطور که بوده در شصت، هفتاد سالگی به خاطر بیاورند.

افرادی که در سال 1327 در یزد متولد شدند ، هنوز بخش زیادی از تکنولوژی رایج امروز نظیر ضبط صوت، تلویزیون، کامپیوتر و فیلم را در اختیار نداشتند و به این سبب، فقدان خاطرات دوران کودکی، همیشه برایشان گیج کننده بوده است. دکتر "محمد حسین پاپلی یزدی" نیز همین شرایط را داشته، اما می تواند تفاوت بین خاطرات دوران پیش دبستانی و خاطرات دوران دبستان و بعد از آن را تشخیص دهد و حاصل آن، کتاب پیش رو با عنوان "شازده حمام 1و2" است.

کتاب های مشابه

مشاهده همه

کتاب های دیگر از این ناشر

مشاهده همه
نظرات

0 نظر

نظری وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید!

نظر خود را درباره این کتاب بنویسید!

نظر شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.